portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

Audi znów kombinuje przy spalinach

Koncern VAG nadal manipuluje, tym razem z AdBlue

Jak donoszą niemieckie media (https://www.thelocal.de/20180508/audi-halts-a6-production-over-new-emissions-cheating-report) Audi wstrzymało właśnie produkcję swoich modeli A6 i A7 z powodu wykrytego w nich oprogramowania ograniczającego... zużycie środka AdBlue do czyszczenia spalin. 


Jak twierdzi Der Spiegel, wprowadzając to oprogramowanie marka chciała zapobiec konieczności samodzielnego dolewania preparatu AdBlue przez klientów. Uzupełnianie tego płynu w zamierzeniach producenta miałoby się odbywać wyłącznie przez serwisantów podczas systematycznych przeglądów. Zamiast zainstalować większy zbiornik na ten preparat, producent wolał zastosować oprogramowanie redukujące odpowiednio jego zużycie. Stopień redukcji użycia tego środka wiąże się z drastycznym pogorszeniem efektywności systemu neutralizacji spalin.


Audi rozpocznie zapewne akcję serwisową dla 60.000 egzemplarzy modeli A6 i A7, z których ponad połowa (33.000) trafiła na rynek niemiecki, aby przeprogramować system na prawidłowe zużycie tego środka, aby skład spalin odpowiadał przyjętym normom.  Sprawą zainteresowała sie również prokuratura.


Jak widać Dieselgate zbyt dużo nie nauczyła rządzących niemieckimi koncernami motoryzacyjnymi. Z jednej strony lobbują za nieustannym zaostrzaniem norm redukcji spalin, z drugiej sami kombinują jak mogą. Quo vadis?