portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

Auto za wakacyjny zarobek

Czy za 3000 zł można kupić coś sensownego?

W odpowiedzi na naszą akcję facebookową o pomoc w wyborze auta, napisał do nas Pan Radek z Poznania, który to obecnie przebywa na wakacjach nad morzem, gdzie w ramach wakacyjnej pracy chce zarobić na swoje pierwsze auto. Będąc świadomym dodatkowych kosztów jak ubezpieczenie czy wstępny serwis typu oleje/filtry po zakupie auta, kwotą przeznaczoną na sam samochód jest 3000 zł i w takim budżecie będziemy się dziś obracać. Kwota ta, nie jest może oszałamiająca, ale z podobnym problemem w wyborze auta może borykać się więcej osób, toteż postaramy się pomóc! Pan Radek nie napisał żadnych preferencji co do marki i modelu pojazdu, a jedynie, że chodzi o auto do miasta, na dojazdy do szkoły itp. Sprawdźmy co można znaleźć w tym budżecie...


Mitsubishi Colt



Na początku auto nietuzinkowe, ale względnie bezawaryjne i atrakcyjne wizualnie. Mitsubishi w modelu Colt generacji CJ0 montowało najczęściej silniki benzynowe o pojemności 1,3 oraz 1,6. W zakładanym budżecie możemy się rozglądać za egzemplarzami z lat 1999/2000, gdyż to auto z uwagi na swoją solidność, bardzo dobrze trzyma wartość! Atrakcyjny wygląd, względnie duży bagażnik, nieco sportowa charakterystyka i podatność na modyfikacje sprawiają, że jest to warta rozważenia propozycja!


Opel Astra G  


Wśród aut używanych w niewielkim budżecie, marka Opel bardzo często jest wymieniana jako świetna propozycja do przemyślenia. Asterek w granicach zakładanego budżetu jest całkiem sporo w ofercie. W zależności od egzemplarza, rozstrzał rocznikowy jest w granicach od 1998 do nawet 2003 roku. Co najciekawsze, w tym budżecie można znaleźć zarówno modele z silnikami benzynowymi (1,4 i 1,6) oraz diesle (1,7 i 2,0).

Ople słyną ze swojej prostej konstrukcji, a przez to łatwości w naprawach w razie gdyby coś się stało. Dodatkowo części do Opli są łatwo dostępne logistycznie oraz cenowo. Warto więc wziąć Astrę G na listę aut do obejrzenia.


Ford Focus MK1 




Focusy pierwszej generacji do dziś zaskakują swoim legendarnym zawieszeniem i łatwością prowadzenia, do której nawet obecnie produkowane modele często nie mogą podgonić. W zadeklarowanym budżecie możemy poszukiwać egzemplarzy w granicach lat 1999 - 2001, a przy szczęściu, trafimy nawet na model 2003. W Focusach MK1 montowane były różne silniki - ze swojej strony chcemy polecić 2 konkretne - 1,6 benzyna (co prawda wymagał bardzo umiejętnej instalacji gazowej (jeżeli ktoś chciał go gazować), jednakże bez niej, był to silnik względnie bezawaryjny. Podobnie sprawa się ma z silnikiem 1,8 TDDI - o prostej konstrukcji na zwykłej pompie, w której jedyną rzeczą, która wymagała naprawy był sterownik silnika, a tak naprawdę bodaj jeden kondensator czy rezystor (kosztujący w sklepie elektronicznym czy na allegro poniżej 10 zł), gdzie po wlutowaniu nowej części o lepszych parametrach w zakresie temperatury pracy, moduł mógł dalej być bezawaryjny. Focus MK1 występował w kilku wersjach nadwoziowych od uwielbianych przez młodzież 3-drzwiowych hatchbacków, które można było łatwo upiększyć różnymi dodatkami, aż po bardzo pakowne kombi - dla każdego coś miłego.


Peugeot 206


Podobnie jak Focus, tak Peugeot 206 może poszczycić się rajdową przeszłością, ale niestety nie w założonym budżecie. W kwocie w granicach 3000 zł możemy znaleźć egzemplarze z lat 1998 - 2002, czyli dość podobnie jak pozostali konkurenci. Znajdziemy wersje z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1,1 oraz 1,4 a także diesle 1,4 oraz 2,0. Tutaj możemy polecić zwłaszcza modele z 1,4 benzyną oraz 2-litrowym dieslem. Są to silniki długowieczne, dla których 800.000km nie jest problemem. Dodatkowo silnik benzynowy 1,4 dobrze reaguje z instalacją lpg. Bryła auta nawet w tej chwili może się podobać, części są względnie tanie, mechanicy nie mają z nim problemów. Warto więc się porozglądać za dobrze utrzymaną dwieścieszóstką.


Fiat Punto II


Punto jak to każdy Fiat ma względnie bezawaryjne silniki, a problemy z elektryką po tylu latach zapewne zostały zniwelowane przez jednego z poprzednich właścicieli. Po tylu, znaczy po ilu? Podobnie jak wszyscy dookoła, czyli w naszym zasięgu mamy roczniki 1999 - 2003, co oznacza pierwsze lata drugiej generacji "kropki". Co do samych silników, polecić można chyba wszystkie jednostki jakie były montowane. Przez tyle lat nie było słychać nic o ponadprzeciętnej awaryjności któregoś z nich. Miejsca w bagażniku wystarczy nawet na duże zakupy, zestopniowanie skrzyń biegów sprawia, że nie odjedziemy ostatni spod świateł, a tanie części nie zrujnują portfela.


Volkswagen Golf


Wielu młodych ludzi uważa, że Golf to auto idealne jako pierwsze auto dla młodego człowieka. Czy tak jest w rzeczywistości?

W założonym budżecie do wyboru mamy bardzo wiele egzemplarzy Golfa III generacji w rocznikach 1995 - 1998 najczęściej z legendarnymi 1,8 benzyna i 1,9 tdi oraz najtańsze egzemplarze IV generacji także najczęściej z 1,9 tdi. Czy możemy z czystym sumieniem polecić Golfa w tych pieniądzach? Nie do końca. Bryła Golfa III jest już widocznie przestarzała w porównaniu do innych konkurentów z naszej listy, zaś co do IV generacji, to wychodzimy z założenia, że najtańsze egzemplarze z jakiegoś powodu są tanie. Najczęściej są to powody dość kosztowne.

Jeżeli jednak przestarzała bryła Golfa III nie jest problemem, to pod kątem mechanicznym jeżeli trafi się na dobrze utrzymany egzemplarz, będzie można nim pokonać jeszcze spory dystans!


Daewoo Lanos


Na koniec naszej listy auto, które jest równie tanie w zakupie, jak i utrzymaniu. Lanos to samochód o do bólu prostej konstrukcji, nie zawsze wyposażone we wszystkie dodatki, jakich byśmy sobie życzyli, ale przez brak wielu rzeczy, brak jest powodów do zepsucia się czegokolwiek. Roczniki w naszym budżecie są zbieżne z pozostałymi autami powyżej. Części do Lanosa dostępne są bodaj wszędzie i to w tak niskich cenach, że czasem można się zastanawiać, z czego te sklepy żyją. Bardzo dobrą recenzję Lanosa (w swój humorystyczny, ale rzeczowy sposób) nagrał kiedyś KicksterTV, więc zachęcamy do jej obejrzenia poniżej!




Mamy nadzieję, że nasze wskazówki będą pomocne przy wyborze auta i nasz czytelnik trafi na dobrze utrzymany egzemplarz, gdyż w tych rocznikach stan konkretnego egzemplarza jest często ważniejszy od samego modelu!


Jeżeli potrzebujesz porady w wyborze auta, nasza skrzynka mailowa infoaukcje@automotostrefa.pl pozostaje do Twojej dyspozycji! Napisz zakładany budżet, do czego potrzebujesz auto, a może wahasz się miedzy kilkoma konkretnymi? Pomożemy!