portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

Dieselgate - odsłona kolejna

Diesle VW EA288 też kombinują ze spalinami

Ileż to razy pojawiały się nowe fakty w sprawie afery Dieselgate, rozpoczętej przez koncern VAG. Sami już kilka artykułów na ten temat opublikowaliśmy, zawsze, gdy pojawiały się nowe doniesienia na ten temat:


Niestety pojawił się kolejny wątek afery, który niestety zdemaskował poprzednie kłamstwa w zapewnieniach producenta. W październiku 2015 Volkswagen oświadczył, że afera jedynie dotyczy silników z linii EA189, zaś silniki z linii EA288 (czyli 1,6 TDI oraz 2,0 TDI) są wolne od jakichkolwiek przekłamań (szerzej o tym np. na https://www.chceauto.pl/stanowisko-volkswagena-ws-silnikow-ea288-a2087.html). Teraz niestety okazało się to kłamstwem.  Przedstawiciele koncernu na rozprawie sądowej w sądzie w Wuppertal (źródło: https://www.stopvw.pl/vw-nadal-manipuluje-samochody-z-silnikiem-ea288-rowniez-nie-spelniaja-norm-emisji-spalin) przyznali, że silniki z szeregu EA288 podobnie jak EA189 nie spełniają normy spalin, a przynajmniej - nie zawsze.


Chodzi o układ, który wyłącza mechanizm oczyszczania spalin, uzależniają jego działanie od ich temperatury. Przy niskich oraz bardzo wysokich temperaturach spalin układ albo wyłącza całkowicie ich oczyszczanie albo zmniejsza stopień oczyszczania. Nie trudno się zatem domyślić, że w tych momentach silniki nie spełniają homologowanych norm emisji.

Jest to o tyle niezręczna sytuacja, że niektóre odmiany tego silnika (które np. jeżdżą w VW Polo) miały swoją premierę w 2017 roku, czyli spokojnie ponad rok po październikowym (2015) oświadczeniu koncernu - mogą także mieć ten układ, a że sporo wersji silników z szeregu EA288 z rzeczonym układem może być produkowanych nadal - to koncern może powiększyć swoje już niemałe kłopoty - zarówno prawne jak i wizerunkowe. Tym bardziej, że oświadczeniem z 2015 roku niejako skłamał, twierdząc, że szereg EA288 jest wolny od przekłamań. Sam zaś szereg EA288 wszedł do produkcji od 2012 roku, co oznacza kolejną astronomiczną liczbę silników niespełniających norm homologacji.

Uzupełnienie!

Na niemieckiej stronie https://www.verbraucherschutz.tv/2019/03/04/lg-wuppertal-2-o-27318-ea288 - niestety posiada geoblocking na Polskę, więc można na nią wejść np. przez niemieckie proxy (kliknij TUTAJ)  pojawiła się informacja odnośnie owej blokady temperaturowej. 
Okazuje się, że układ ten działa wyłącznie wtedy, kiedy temperatura NA ZEWNĄTRZ - czyli atmosferyczna - znajduje się w przedziale 15*C - 33*C - co tylko w przypadku naszego kraju oznacza, że od mniej więcej połowy jesieni do połowy wiosny, kiedy to temperatury na zewnątrz są niższe, układ nie działa lub działa w stopniu "osłabionym".

Będziemy oczywiście nadal monitorować sytuację.