portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

Duże jest piękne

12 największych SUVów dostępnych u popularnych producentów z różnych kontynentów

Niezaprzeczalnie samochody typu SUV świętują obecnie triumfy w zakresie wielkości sprzedaży. Coraz więcej kierowców - klientów salonów samochodowych - wybiera modele duże, przestronne, w których ma po prostu nie zabraknąć miejsca. Mekką SUVów są oczywiście Stany Zjednoczone, gdzie są one największe. Tylko co to znaczy największe?

Przygotowaliśmy zestawienie, w którym prezentujemy (subiektywnym okiem) największe w ofercie danych marek SUVy wraz z ich wymiarami, pojemnością bagażnika i ceną. Dla realniejszego porównania i jakiegokolwiek wspólnego mianownika, w każdym przypadku wybierane były największe gabarytowo auta z największymi dostępnymi silnikami, w podstawowych wersjach wyposażenia. Auta amerykańskie posiadają jako jedyne podane ceny w dolarach, netto - gdyż z uwagi na specyfikę rynku amerykańskiego, każdy stan ma inny poziom podatku handlowego, przez co w niektórych stanach cena netto = brutto, a w niektórych należy doliczyć podatek o wielkości porównywalnej z naszym VATem. Oczywiście ceny te nie zawierają również kosztów sprowadzenia auta do Polski i innych opłat z tym związanych. Podobnie jest z wielkością bagażnika. Część aut europejskich, azjatyckich i wszystkie amerykańskie posiadają trzeci rząd siedzeń. Jeżeli auto posiada 3 rząd siedzeń, to niższa wartość pojemności bagażnika podawana jest w każdym przypadku ze złożonymi do poziomu fotelami ostatniego rzędu.


SUVy z naszego, europejskiego rynku


Wśród aut europejskich do zestawienia wybrane zostały: Volvo XC90, Volkswagen Touareg, BMW X5 oraz Mercedes GLS. W zestawieniu tym auto dla ludu wypadło najtaniej, zaś Mercedes - najdrożej, czyli w podobnej kolejności w jakiej rośnie podstawowy parametr wielkości auta - długość i rozstaw osi, gdyż zazwyczaj to właśnie rozstaw osi determinuje faktyczną ilość miejsca w środku, a w szczególności ilość miejsca na tylnej kanapie. Warto zaznaczyć, że marki kojarzone z Europą potrafią jeszcze montować duże silniki, gdyż np. w Mercedesie została zamontowana V8 o pojemności 4,7 litra czy 4,4 litrowa jednostka w BMW X5.

Źródło: wiki


Źródło: volvocars.com


SUVy ze wschodu


W tej grupie znajdują się zarówno auta japońskie typu Toyota Land Cruiser czy Lexus RX, jak i auta koreańskie - Hyundai Grand Santa Fe oraz Kia Sorento. Azjaci w większości montują do swoich SUVów silniki diesla - 2,8 litra diesel w Toyocie, czy 2,2 diesel w Hyundaiu i Kii. Jedynie Lexus posiada jednostkę hybrydową z 3,5-litrową jednostką benzynową. Auta te wydają się stanowić najlepszy stosunek jakości do ceny, a jak pokazują ostatnie lata, także bezawaryjności.

Źródło: lexus.com

Źródło: hyundai.pl


Amerykańskie kolosy


Kolebką SUVów jest Ameryka, a więc gdzie, jak nie tutaj można będzie odnaleźć największe z największych aut z tego segmentu - tzw. Full Size SUV. Poza wielkością samych aut, także silniki należą tu do największych - nawet 6,2 litra pojemności! Wszystkie 4 wybrane modele posiadają 3 rzędy siedzeń, przy czym w odróżnieniu od aut azjatyckich czy europejskich, które jeżdżą po naszych drogach, w samochodach amerykańskich trzeci rząd jest w pełni użytkowy na co dzień, a nie "awaryjny" jak w przypadku większości aut dostępnych w naszym kraju. Z tego też powodu wielkość bagażnika (niższa wartość podana jest zawsze przy złożonym na płasko trzecim rzędzie siedzeń) robi tak duże wrażenie! Swoją drogą, czy nie kojarzysz tych aut z popularnych filmów i seriali amerykańskich?

Źródło: gmc.com

Źródło: chevrolet.com


Czy warto sprowadzać auto z USA?

Z jednej strony faktem jest iż ceny aut w USA są niewspółmiernie niskie względem tych w naszym kraju, z drugiej jednak jest coraz więcej firm zajmujących się sprowadzaniem aut z USA, dzięki którym możemy dla siebie sprowadzić wymarzonego krążownika. Przeglądając kalkulatory na stronach tych firm można wyciągnąć średnią, że wszelkie koszty związane ze ściągnięciem auta do Polski wynoszą ok. 75% ceny netto auta w Ameryce. Lwią część tej wartości stanowią przeróżne podatki zarówno po stronie amerykańskiej jak i polskiej. Mimo tego można np. zauważyć, że chyba największy z SUVów - GMC Yukon XL z 6,2-litrowym silnikiem (cena wyjściowa $53095 netto)  po opłaceniu wszelkich kosztów itp. będzie nas kosztował ok. 325000 zł brutto - czyli nadal mniej niż np. Volvo XC90 z 2-litrowym sercem benzynowym, od którego będzie niewspółmiernie większy. Wiadomo - po ściągnięciu auta amerykańskiego do Polski należy wymienić kilka elementów związanych z homologowaniem auta wg. Polskich przepisów - typu wymiana świateł przednich na asymetryczne czy kierunkowskazów (inny kolor), ale pewnie nawet po tychże wymianach cena auta gotowego do rejestracji nie przewyższy ceny odpowiednika europejskiego.

Oczywiście nie nakłaniamy nikogo do zakupu auta amerykańskiego, informujemy jedynie, że przy chęci zakupu naprawdę dużego SUVa, może być to atrakcyjnym wariantem.