portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

Najtrwalsze silniki benzynowe

500.000+ km bez remontu silnika? Żaden problem

Jako, że nasz artykuł o najbardziej awaryjnych silnikach benzynowych (dostępny TUTAJ ) był i jest nadal bardzo popularny i chętnie czytany, a każdy medal ma dwie strony - to wypada sporządzić listę najmniej awaryjnych lub nawet bezawaryjnych silników benzynowych, które można spotkać na co dzień w wielu autach. Przygotowaliśmy taką listę, choć łatwo nie było, gdyż bardzo dobrych silników jest całkiem sporo - my jednak, żeby lista nie miała 50 pozycji, zawęziliśmy ją do kilkunastu takich, gdzie jedynym warunkiem bezawaryjności są po prostu regularne serwisy - i tyle.


Fiat/Opel 1.4 T-Jet / 1.4 Turbo

Silnik o dość bliźniaczej konstrukcji, różniący się jedynie 4 ccm pojemności między sobą oraz rozrządem (Fiat - pasek, Opel - łańcuch).

Podstawowa wersja ma moc 120 KM, ale są również wersje 150 i 180 KM we Fiacie oraz 140 i 150 KM w Oplu.

Silniki bardzo dobrze sprawdzają się z instalacją gazową.

Występowanie: Fiat Bravo II, Alfa Romeo Julietta, MiTo, Lancia Delta, modele Abarth'a oraz we wszystkich Oplach i Chevroletach po 2009 roku, produkowanych na rynek europejski.


VAG 1,6 MPI 102 KM 8V

Ośmio-zaworowy silnik koncernu VAG montowany był przez wiele lat w Audi, Seatach Skodach i w samym Volkswagenie. Świetnie współpracuje z instalacjami gazowymi. Jego 16-zaworowa wersja o mocy 110 KM do tej pory sprzedawana jest poza UE - np. w Rosji (z uwagi na normy ekologiczne). Silnik dość żwawy, o bardzo prostej konstrukcji, rozrząd napędzany paskiem, który trzeba wymieniać co ok. 100.000 km.

Występowanie: w krajach UE montowany był w latach 1995-2013 w takich autach jak Audi A3, A4; Seat Ibiza, Cordoba, Exeo, Toledo; VW Polo, Golf, Bora, Passat


Honda K20 2,0 

Niemal pancerna jednostka, bardzo odporna nawet na niedbałą eksploatację, która dzięki swojej jakości przeszła do historii motoryzacji. Silnik produkowany był do 2010 roku ze względu na wchodzące nowe normy emisji spalin. Rozrząd oparty jest o solidny łańcuch. Jednostka bardzo dobrze podatna na modyfikacje. Dołożenie 100 KM poprzez zastosowanie doładowania nie robiło na tym silniku żadnego wrażenia jeżeli chodzi o jego żywotność. 

Silnik można spotkać w wielu wariantach mocy 150/155/160/200 KM.
Występowanie: Accord, Civic, Civic TypeR, CR-V, Integra TypeR. 


BMW N52B30

Bardzo popularny silnik montowany w wielu seriach - z końcówką oznaczenia 30i - produkowany od 2004 roku o mocy 258 KM, a w późniejszych latach po drobnych modyfikacjach 265 i 272 KM. Bardzo dobrze współgra z instalacją gazową. Często łączony był z równie niezawodnymi automatycznymi skrzyniami biegów marki ZF, które świetnie z nim współgrały.

Występowanie - dostępny był jako opcja do każdego modelu BMW.


Volvo 2,4 R5 i 2,5 T5

Pięcio-cylindrowe silniki Volvo - pierwszy wolnossący (występowała też wersja turbo ale cechowała się kosmicznym spalaniem), drugi uturbiony. Silniki, w których pasek rozrządu należało wg Volvo wymieniać co aż 160.000 km - widać Volvo było pewne jakości wszystkich części. Silniki występowały w różnych wariantach mocy - często uzależnionych jedynie od ustawień komputera, przez co dość prosto było tą moc zwiększyć. Standardowo miały moc od 200 do 300 KM! 100 KM różnicy mocy z jednego silnika - i to seryjnej, bez zewnętrznego tuningu!

Występowanie: S60, S80, V70, XC70 oraz Ford Focus ST Mk2 i Mondeo Mk4 (silnik 2,5 T5)


PSA 3.0 V6

Francuskie auta kojarzą nam się głównie z genialnymi dieslami HDI. Jednak nie tylko dieslem Francja stoi. Silnik skonstruowany jeszcze w latach 90-tych, w 2000 roku po modernizacji delikatnie zwiększono jego moc - początkowo wersje tego silnika legitymowały się mocą 167-190 KM, zaś po odświeżeniu 207-211 KM. . Jednostka idealnie nadaje się pod instalację gazową. Rozrząd na pasku wymieniamy wg sugestii producenta co 120.000 km.

Występowanie: Citroen C5, C6, C8; Peugeot 406, 407, 605, 607 i 807


FCA 5,7 HEMI V8

Bardzo znany silnik - dla wielu silnik marzeń. Zazwyczaj podawane były wartości mocy w zakresie 345-390 KM, choć z uwagi na jakość wykonania, bez problemu można go tuningować do wartości często 2x większych! Z uwagi na spalanie, świetnym pomysłem jest montaż LPG, z którym współpracuje bardzo dobrze. Dodatkową cechą, jaką posiada jednostka jest system odłączania cylindrów, dzięki któremu np. przy spokojnej jeździe autostradą można wyłączyć 4 cylindry i korzystać jedynie z  pozostałych czterech - umożliwia to oszczędzenie ok. 20% paliwa. Według mechaników, przy regularnym serwisie - silnik bezawaryjny. Dla informacji - komplet rozrządu do tak dużego silnika kosztuje raptem w granicach 500 zł!

Występowanie: Dodge Charger, Challenger, Durango, Magnum, Ram; Chrysler 300C, Aspen; Jeep Commander, Grand Cherokee


BMW 4,4 V8 M62B44

Kultowa już V-ósemka od BMW, która może nie jest najnowsza, ale jest na tyle trwała, że przeżyje pewnie wiele nowszych konstrukcji producenta z Bawarii. Silnik posiadał moc 286 KM i moment obrotowy na poziomie 440 Nm. Jednostka bardzo trwała pod warunkiem regularnego serwisowania przy używaniu bardzo dobrej jakości części.

Występowanie: BMW Serii 5 E39 oraz Serii 7 E38.


Toyota 1,0 R3 12V

Kiedy silniki trzycylindrowe nieśmiało wchodziły na rynek, Toyota swój projekt bardzo dobrze dopracowała. O tyle dobrze, że po latach nadal można ten silnik śmiało polecać do aut używanych. Niewielka jednostka o początkowej mocy 60 KM (obecnie 70 KM) wykorzystywana była w najmniejszych gabarytowo miejskich autach. Mimo niewielkiej pojemności, daje dobre wrażenia z jazdy, umożliwiając bez problemu sprawną jazdę po mieście, jednocześnie nie paląc przy tym wybitnie dużo paliwa.

Występowanie: Toyota Aygo, Yaris


Opel 1,6 i 1,8 Ecotec

Rodzina silników Ecotec pojawiła się w ofercie Opla już w 1993 roku i przez te wszystkie lata była kilka razy modernizowana - zarówno pod względem redukcji masy, wzmocnienia konstrukcji oraz zwiększania mocy. Mimo, że Opel zalecał przeglądy co 30.000 km, warto robić je 2 razy częściej - wtedy auto odwdzięczy się bezawaryjnością. Rozrząd oparty jest na pasku, który warto wymieniać co 100.000 km najlepiej razem z kołami zmiennych faz rozrządu. Dzięki niskim cenom części do Opli, cena takiego serwisu nie drenuje zbyt mocno portfela, a pozwala na bezawaryjną jazdę.

Występowanie: Opel Astra, Vectra, Insignia; Chevrolet Aveo, Orlando


Toyota 2JZ-GE/GTE

3-litrowy, legendarny silnik produkcji Toyoty, który swoją premierę miał w 1991 roku. Jednostka 6-cylindrowa w układzie rzedowym. Pierwotnie produkowany był w kilku wariantach mocy od 230 KM wzwyż.. i to wzwyż z odległą górną granicą, gdyż silnik ten był bardzo podatny na modyfikacje, przez co jest ulubieńcem tunerów! Z tego nieco ponad 200-konnego silnika można wykrzesać po odpowiednich modyfikacjach nawet 800 KM! Wersja -GE to jednostka wolnossąca, a GTE - podwójnie uturbiona.

Występowanie: Toyota Supra, Lexus IS300, GS300


Jeżeli znasz jakieś inne silniki, które wystarczy jedynie regularnie serwisować i będą służyły przez setki tysięcy kilometrów bez awarii, a nie ma ich na naszej liście - daj nam znać np. na Facebooku -> https://www.facebook.com/AutoMotoStrefaPL

Po zagłębieniu się w nie, napiszemy erratę do tej listy, poszerzając ją sugerowane silniki!