portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

Rozsądne nowe auto

"Najwięcej samochodu" w lekkostrawnej cenie

Samochody drożeją. Widzimy to chyba wszyscy. Inflacja, podatki, nowe technologie - wszystko to powoduje, że ceny nowych aut nieustannie idą na północ. Dla przykładu... w 2005 roku niezwykle popularna Skoda Octavia ze świetnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra w nie najniższej wersji wyposażeniowej była do kupienia za 55.000 zł. W chwili obecnej ceny podstawowych egzemplarzy z najmniejszym jednolitrowym silniczkiem zaczynają się od 76050 zł (podstawowa cena katalogowa). Wiadomo - im wyższa klasa samochodu, tym drożej.

Co natomiast mają zrobić osoby, które poszukują po prostu nowego auta, które będzie na tyle duże, aby względnie wygodnie pojechać w 4 osoby na tygodniowy urlop, nie paliły kosmicznych ilości paliwa na mieście w codziennej jeździe i były rozsądne cenowo w subiektywnym przeliczniku "jak najwięcej samochodu w stosunkowo niewielkiej cenie". Dla osób tych dedykujemy dzisiejszy artykuł, w którym prezentujemy kilka wybranych (oczywiście przez żadną markę niesponsorowanych) naszym zdaniem najbardziej zdroworozsądkowych aut w cenie do 60.000 zł. Zapraszamy!



Peugeot 301 / Citroen C-Elysee


Fot. order_242 from Chile / Wikipedia


Francuski bliźniaki koncernu PSA, o których w dobie bardzo popularnych 3008 i 5008 czy różnych wersji C4, mało kto wspomina, mimo, iż często możemy je spotkać w salonach. Egzemplarze te bez problemu zakupimy poniżej 60.000 zł (podstawowa wersja Citroena to raptem nieco ponad 42.000!), a mają one ogromny bagażnik (ponad 500 litrów), ogrom miejsca w środku, w tym - co jest nieprawdopodobne - z tyłu na nogi. Naprawdę sami jesteśmy w szoku, jak francuskim inżynierom udało się wygospodarować tak dużo miejsca na nogi z tyłu! Samochód ten naszym zdaniem warto wybrać z dieslem 1,5 BlueHDI o mocy 100 KM. Znając trwałość silników 1,6 oraz 2,0 HDI można sądzić, że i nowa konstrukcja o pojemności 1,5-litra będzie równie trwała. W marce Peugeot można trzystajedynkę (poza owym dieslem) też poszukać ze starszym, prostszym silnikiem benzynowym 1,6 VTi o mocy 115 KM - niektóre salony jeszcze go mają!



Fiat Tipo


Fot. Vauxford / Wikipedia


Kolejnym modelem, o bardzo ciekawej stylistyce nadwozia jest Fiat Tipo, który dostępny jest zarówno jako sedan, hatchback jak i kombi, gdzie we wszystkich 3 odmianach prezentuje się świetnie. Jego ceny katalogowe startują z pułapu 48.000 zł za wersję ze zbierającym bardzo dobre opinie silnikiem benzynowym 1,4 o mocy 95 KM w odmianie sedana i sięgają aż do prawie 60.000 zł startowo dla kombi. Samochód zbiera świetne opinie wśród recenzentów, zaś montowany silnik słynie z niezawodności. Dodatkowo marka Fiat cechuje się jednymi z najniższych poziomów cen w ASO!



Dacia Duster


Fot. Vauxford / Wikipedia


Tego samochodu w zestawieniu zabraknąć nie mogło. Całkiem spory ni to crossover ni to SUV jest hitem sprzedaży niemalże od premiery swojej pierwszej wersji. W ubiegłym roku producent wypuścił drugą generację Dustera, na którą były półroczne kolejki! Dlaczego Duster jest hitem? W chwili obecnej auta podwyższone święcą triumfy, a Duster, który potrafi zajechać całkiem daleko nawet w lekkim terenie kosztuje wyjściowo minimalnie poniżej 40.000 zł! Mało tego, poniżej 60.000 kupimy już wersję z napędem na 4 koła, ze zbierającym bardzo dobre opinie silnikiem benzynowym o pojemności 1,6-litra i mocy 115 KM w pakiecie Comfort! Można powiedzieć terenówka (choć bez ramy) napędzana 4x4 za 60 tysięcy - okazja! Z tego też powodu model ten jest od dawien dawna niezwykle popularny wśród klientów indywidualnych.



Dacia Lodgy


Fot. A1AA1A / Wikipedia


Kolejny model Dacii, który w ideę "najwięcej samochodu w dobrej cenie" wpisuje się niemal idealnie. Lodgy to idealny model dla dużej rodziny, która chciałaby kupić samochód fabrycznie nowy. Cena podstawowej, 5-osobowej wersji zaczyna się już kwotą 37900 zł! Dlaczego doprecyzowujemy, że 5-osobowej? Gdyż jest możliwość zamówienia Lodgiego w wersji 7-miejscowej już od 45500 zł. Do kwoty 60.000 zł dostępnych jest ponad 60% konfiguracji - wszystkie z silnikami benzynowymi lub benzyna + LPG. Najtańszy egzemplarz z dieslem delikatnie przebija 60.000 zł - delikatnie, bo katalogowo o raptem 300 zł, za wersję 7-miejscową. 



Kia Rio


Fot. EurovisionNim / Wikipedia


Po wycieczce do Włoch i Francji, na następne 3 auta udamy się nieco dalej - do Korei Południowej, która coraz odważniej wchodzi na europejskie rynki, prezentując ciekawe modele, bardzo dobrze wyposażone, w niezwykle konkurencyjnych cenach. Na pierwszy ogień idzie Kia Rio. 

Pięciodrzwiowy hatchback dostępny w 3 wersjach silnikowych (1,0 T-GDI 120 KM, 1,4 DOHC 100 KM oraz 1,2 DOHC 84 KM). Miłą dla portfela informacją jest to, iż poniżej 60.000 zł startują wszystkie wersje silnikowe, w tym także ta z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów! Trzeba dodać, że już podstawowe wersje wyposażeniowe oferują w standardzie bardzo wiele. Warto spojrzeć do katalogu.



Hyundai i30


Fot. M 93 / Wikipedia


Drugim Koreańczykiem jest znany i lubiany Hyundai i30. W wersji hatchback z wersją podstawową (również już na start dobrze wyposażoną) startujemy katalogowo w okolicach 60.000 zł. Według nas i30 jest świetnym konkurentem dla popularnego, choć porównując wyposażenie, sporo droższego Golfa. Rzeczą, która w i30 jest nie do przecenienia jest ogrom miejsca dla kierowcy. Bez problemu odnajdą się tam kierowcy o "nieco większych rozmiarach". i30 wygląda bardzo nowocześnie, ma świetną gamę silnikową (czy to klasyczny 1,4 czy silniki diesla) i równie nowocześnie zaprojektowane wnętrze z nieco futurystycznym acz gustownym panelem centralnym.

Na i30'tce Hyundai skupia się całkiem mocno, gdyż jest on dostępny również w usportowionej "N" a także jako hothatch, także wyraźnie widać, że to model z przyszłością.



Ssangyong Tivoli


Fot. Vauxford / Wikipedia


Ostatnim autem z Korei jest Tivoli od Ssangyonga. Marka obecna na naszym rynku już od jakiegoś czasu, choć dla niektórych wciąż egzotyczna. Warto jednak wiedzieć, że działa na rynku motoryzacyjnym dłużej niż Kia czy Hyundai i specjalizuje się w autach terenowych. Od jakiegoś czasu zmienili swoje projekty na tyle, że wyglądają bardzo nowocześnie, a dodatkowo są bardzo atrakcyjnie wycenione. W omawianym Tivoli (który czytany wspak daje nam "I lov it") pułap cenowy rozpoczynamy kwotą 58990 zł za egzemplarz z podstawowym wyposażeniem i benzynowym silnikiem o pojemności 1,6-litra i mocy 128 KM. Podstawowe wyposażenie w Korei jednak znaczy nieco więcej niż u producentów europejskich, dlatego w tym przypadku nie należy się sugerować jego "podstawowością". Tivoli to przestronny crossover, o nieco większym prześwicie, nowoczesnym wnętrzu i wyglądzie zewnętrznym, który może się podobać. Koreańska marka ostatnimi czasy zrobiła bardzo mocny krok do przodu pod względem designu i jakości wykonania, przez co nie ma się czego wstydzić w porównaniu do swoich konkurentów. 



Samochodów w cenie do 60.000 zł za egzemplarz nowy znalazłoby się pewnie sporo więcej. My natomiast za główne kryterium przyjęliśmy jego wielkość, tak aby wspomniana 4-osobowa rodzina mogła wygodnie pojechać na wakacje, a i w codziennym użytkowaniu aby był względnie bezawaryjny i stosunkowo tani w utrzymaniu - czyli typowo zdroworozsądkowy. Bez przesadnych wodotrysków i łapiących za serce detali. Ot po prostu w miarę duże auto na co dzień. Mamy nadzieję, że nam się to udało. Jeżeli przychodzi Ci na myśl inne auto, które powinno się znaleźć na tej liście - zostaw nam informację w komentarzu na Fb pod adresem https://www.facebook.com/AutoMotoStrefaPL/