portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

portal darmowych ogłoszeń i aukcji motoryzacyjnych

Tlenki azotu bez zmian

Niemieckie ograniczenia w ruchu diesli bez efektu

Wiosną ubiegłego roku sygnalizowaliśmy w artykule (Zakaz wjazdu dieslom do niemieckich miast - Kliknij i przeczytaj) o planach zablokowania wjazdu do centrów miasta autom napędzanym przez silniki diesla o starszych normach jakościowych. Przez ten czas pilotażowo plany te zostały wdrożone w życie w Hamburgu, który przytaczaliśmy także poprzednio (weszły one w życie 31 maja 2018).

Ograniczenia dotyczą aut z silnikami diesla z normą czystości spalin niższą niż Euro 6, które to nie mają wstępu na wybrane ulice lub ich fragmenty.


Czy ten zakaz ruchu cokolwiek zmienił?


Jak donosi niemiecki dziennik Die Welt - Nie! Chyba nikogo to nie zdziwiło? Po 7 miesiącach od wprowadzenia zakazu zrobione zostały pomiary powietrza, które rozwiały wszelkie wątpliwości. Konkretne wyniki prezentują się następująco:


Kieler Straße - jedna z głównych przelotówek - zawartość NOx wyniosła 44 mikrogramy na metr sześcienny i nie zmieniła się w ogóle przez badany okres

Habichtstraße - tutaj wystąpiła 5% zmiana zawartości NOx w powietrzu, natomiast do ideału brakuje jeszcze sporo! Maksymalna zalecana zawartość NOx wynosi 40 ug, natomiast zbadana już po tym 5% obniżeniu stężenia, aż 55 ug. 

Max-Brauer-Allee - podobnie jak w pierwszym przypadku, zawartość NOx w powietrzu nie drgnęła w ogóle.

Co więcej, w żadnym z badanych punktów zawartość tlenków azotu nie mieściła się w normie. Wszystkie wartości były powyżej. Doskonale widać więc, że to nie w silnikach diesla tkwi problem. Z jednej strony kierowcy o tym doskonale wiedzą, z drugiej lobby odpowiedzialne za auta elektryczne mamy wrażenie ma zbyt duży wpływ na politykę zarówno Niemiec, jak i całej Unii.


Do Hamburga dołączyły lub dołączą w dalszej części roku kolejne miasta i ich dzielnice. Kiedy i jakie? Przedstawiamy listę - jeśli wybierasz się do Niemiec - warto wiedzieć!


- Berlin - zakaz ma wejść w życie najpóźniej 1 lipca 2019 r. Będzie obejmował 11 odcinków na następujących ulicach: Alt-Moabit, Brückenstraße, Friedrichstraße, Kapweg, Leipziger Straße, Leonorenstraße, Reinhardtstraße, Stromstraße. Ograniczenie ma dotyczyć pojazdów spełniających normy emisji od Euro 1 do Euro 5,

Bonn - ograniczenie będzie dotyczyło pojazdów Euro 1-4 i obejmie Reuterstraße i Belderberg. Ma wejść w życie 1 kwietnia 2019 r.,


- Darmstadt - ograniczenie zostanie wprowadzone 1 lipca br. na Heinrichstraße Hügelstraße. Będzie obejmowało pojazdy klas Euro 1-5,


Essen - zakaz ma obowiązywać na 18 odcinkach dróg, w tym również na autostradzie A40. Zgodnie z wyrokiem sądu ma zostać wprowadzony w dwóch etapach: 1 lipca br. dla pojazdów Euro 1-4 i 1 września dla samochodów spełniających normę Euro 5,


- Frankfurt nad Menem - ograniczenie będzie obowiązywało w dotychczasowej strefie ekologicznej. Od 1 lutego br. zakazem zostaną objęte pojazdy spełniające normy emisji od Euro 1 do Euro 4. Od 1 września z kolei ograniczenie będzie obowiązywało dla pojazdów Euro 5,


- Gelsenkirchen - zakaz ma wejść w życie 1 lipca i będzie obowiązywał dla pojazdów klas od Euro 1 do Euro 5 na Kurt-Schumacher-Straße,


- Kolonia - zakazem ma zostać objęta cała strefa ekologiczna. Od 1 kwietnia nie będą się mogły poruszać po niej pojazdy Euro 1-4, a od 1 września również pojazdy Euro 5,


- Stuttgart - zakaz został wprowadzony 1 stycznia br. w całej strefie ekologicznej. Dotyczy pojazdów Euro 1-4.